שמר

קניית רכב חדש – מה צריך לדעת?

קניית רכב חדש – מה צריך לדעת?

קניית רכב חדש היא לא אירוע שקורה כל יום, וזהו צעד משמעותי בחיינו. לצד ההתרגשות הגדולה, אין ספק כי שמדובר במהלך לא פשוט הדורש שיקול דעת. כיום יש בשוק מגוון עצום של רכבים למכירה ותהליך הבחירה המפותל כרוך באיסוף מידע, השוואת מחירים, הגדרת צרכים וקבלת החלטות. קניית רכב חדש היא, אם כן, התעסקות לא קטנה שאין להקל בה ראש. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לקבל החלטה מושכלת ולבחור את הרכב המתאים לכם ביותר.

בטיחות הרכב

כשמתחילים בתהליך של קניית רכב חדש, חשוב לתת תשומת לב גם לנושא הבטיחות של הרכב. את רמת הבטיחות של הרכב ניתן לבדוק בכמה דרכים, אחת מהן היא מבחני ריסוק, האמורים לשקף את רמת הבטיחות של הרכב. תוצאות המבחנים מדורגים באמצעות כוכבי בטיחות בסקאלה הנעה בין 0 כוכבים ל-5 כוכבים. ניתן לבקש מסוכנות הרכב את נתוני הבטיחות שלו או לחפש אותם באינטרנט באתרים ייעודיים.

נסיעת מבחן

במידה ומצאתם רכב שמוצא חן בעיניכם, חשוב מאוד לקחת את הרכב לנסיעת מבחן. לא משנה עד כמה הרכב יפה או מאובזר, עד שלא נכנסים ונוהגים בו אי אפשר לדעת אם הוא באמת מתאים לנו. לשם כך נועדו נסיעות המבחן, וניתן לתאם אותן בכל סוכנות רכב המכבדת את עצמה. קחו את הרכב לנסיעה קצרה ובדקו: האם המושב נוח לכם? האם שדה הראיה מספיק גדול? האם קל לתפעל את הדוושות? איך הרכב מגיב? האם האביזרים נגישים מספיק? ועוד.

התאמת הרכב לצרכי הנהג

כשמחפשים רכב חדש, חשוב מאוד להתאים את הרכב לפרופיל שלכם כנהגים. האם אתם צריכים רכב שטח או שמספיק לכם רכב עירוני קטן? האם אתם צריכים שיהיה מספיק מקום לעגלת תינוקות במטען או כיסאות בטיחות לילדים במושב האחורי, או שרכב קטן מימדים שמוצא חניה גם במקומות צפופים יותר יספק אתכם?

בנוסף, נסו להכין רשימה של תכונות החשובות לכם ברכב: אמינות, בטיחות, סחירות, צריכת דלק, ביצועים ועוד. כל אלו יחד יעזרו לכם לצמצם את החיפוש ולהגיע לרכב המתאים לכם ביותר.

איך מממנים קניית רכב חדש?

עבור רובנו, קניית רכב חדש היא הוצאה ענקית, שיכולה להגיע לכמה מאות אלפי שקלים, תלוי בסוג הרכב. אם לא עומד לרשותכם הון עצמי מספק, ישנם פתרונות נוספים למימון הקנייה אשר יסייעו לכם להגשים את החלום מבלי לחסל את חשבון הבנק. בנקים או גופי מימון חוץ בנקאיים מציעים היום הרבה מסלולי מימון מסוגים שונים: מימון מלא, 80% מהעסקה או מימון עד סכום מסויים. בנוסף, ישנה גם אפשרות לעסקת טרייד אין בה במסגרת הקניה מנכים את מחיר הרכב הישן שלכם ממחיר הרכב החדש. בכל מקרה, חשוב לבצע בדיקה מעמיקה ולהשוות תנאים ומחירים לפני שחותמים על עסקה.

איפה קונים רכב חדש?

בישראל ניתן למצוא רכבים חדשים למכירה בכמה מוקדים מרכזיים: בסוכניות רכב, אצל יבואני הרכב הרשמיים ובכן בסוכנויות ליסינג. אם אתם מעוניינים ברכב מסוג או מדגם מסויים שאינו נמכר בארץ, ישנה אופציה לייבוא רכבים לארץ בייבוא אישי. 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות