שמר

שמירה ותחזוקה של חלקי האלומיניום ברכב

שמירה ותחזוקה של חלקי האלומיניום ברכב

במשך עשרות בשנים, המכוניות לא היו חסכוניות וגם לא יעילות. למעשה, ההיבט החשוב היחיד שעניין את יצרני הרכב היה הפונקציונליות. יחד עם זאת, הזמנים השתנו ובמילניום החדש, אנשים מעדיפים מכוניות יעילות ובטוחות יותר.

האם אתם יודעים שמכונית שמיוצרת מהחומרים היעילים ביותר גם תסייע לצריכת דלק יעילה יותר ותמשיך לספק לנוסעים את מאפייני הבטיחות הדרושים להם? המון תכנון, עיצוב ומדע משולבים בתהליך פיתוח המכונית. ישנם סוגים שונים של חומרים המשמשים לעיצוב הרכבים, וחומרים אלה קובעים כמה פרמטרים:

  • את עמידות הרכב
  • את עיצוב הרכב
  • ולעתים גם את מהירות הרכב

השימוש במתכות אקזוטיות מסוימות משפר את האסתטיקה ואת האיכות של המכוניות, מכיוון שלמתכות יש רמות שונות של חוזק, הדבר מבטיח ללקוחות ליהנות מהמיטב של שני העולמות, כפי שיוכל להעיד כל מי שעובד בתעשיית המכוניות, כמו רתך אלומיניום, למשל.

רוצים לדעת איך לשמור ולתחזק את חלקי האלומיניום ברכב? או מתכננים למכור את המכונית שלכם כגרוטאה? בשתי הנסיבות חשוב שתדעו ממה המכוניות עשויות באופן כללי, ואולי גם תגלו כי למכונית שלכם יש ערך רב יותר מכפי שחשבתם.

במה שונה האלומיניום משאר המתכות?

הידעתם שבשנת 1970 האלומיניום היווה רק 2% מכלל רכיבי המכוניות, ואילו היום האלומיניום מהווה עד 15% מסך כל חלקי הרכב שלכם?

זאת, בגלל שהאלומיניום שונה מהמתכות האחרות, ויש לו מספר יתרונות מובהקים, כמו:

  • משקל – האלומיניום קל מאוד. צפיפות החומר של האלומיניום היא שליש מזו של הפלדה.
  • חוזק – האלומיניום חזק. לסגסוגות אלומיניום יש חוזק מתיחה רב. שלא כמו הפלדה, האלומיניום לא הופך לשביר בטמפרטורות נמוכות. למעשה, עוצמתו עולה בקור.
  • גמישות – חוזק האלומיניום בשילוב עם הגמישות שלו מאפשרת לכופף אותו תחת לחץ, או להחזיר אותו למצבו המקורי.
  • חשילות – האלומיניום הוא חשיל במיוחד, וניתן ליצור ממנו כל צורה רצויה. אפשר לעצב את האלומיניום בתנאים של קור או חום, וניתן לתפעל אותו באמצעות פעולות כיפוף שונות.
  • מוליכות – אלומיניום הוא מוליך מצוין של חום וחשמל. מוליך אלומיניום שוקל כמחצית ממוליך הנחושת המקביל באותה מוליכות.
  • החזרת האור – האלומיניום משקף באופן מעולה אור וחום כאחד.
  • עמידות נגד קורוזיה – האלומיניום מגיב עם החמצן באוויר ויוצר שכבת תחמוצת מיקרוסקופית. שכבה זו, שעובייה 4 ננומטר בלבד, מספקת הגנה מצוינת מפני קורוזיה. האלומיניום אפילו מתקן את עצמו אם הוא נפגם.

חלקים ברכב שעשויים מאלומיניום

משקלו הקל של האלומיניום העמידות שלו והאפשרות לכופף אותו וליצור ממנו כל צורה רצויה, הופכים חומר זה למושלם לייצור חלקי רכב ספציפיים.

חלקי רכב שעשויים מאלומיניום

  • מסגרת גוף הרכב
  • חיווט חשמלי
  • גלגלים
  • מנורות
  • צבע
  • תיבת הילוכים
  • עיבוי וצנרת המזגן
  • חלקי מנוע (בוכנות, רדיאטור, ראש צילינדר)
  • מגנטים (עבור מד מהירות, טכומטר וכריות אוויר)

תחזוקה מומלצת של חלקי האלומיניום ברכב

  • לשטוף במים וסבון: כדי לשמור את חלקי האלומיניום במתכת ולשמור על תקינותם לאורך זמן, שטיפה במים עם סבון ניטרלי, תעזור להסיר את שכבת החמצון.
  • להבריש: אם החמצון הצטבר כבר במשך זמן רב, השתמשו בגלגל מברשת שיוכל לסייע לכם להסיר מעל פני האלומיניום את שכבת הלכלוך שהצטברה עם הזמן.
  • לצפות בציפוי מגן: יחד עם זאת, כדי להפסיק את ההשפעות המאכלות של הקורוזיה, עליכם להחיל על האלומיניום ציפוי מגן, ולהמשיך בפעולת ציפוי זו לאורך זמן.

מאילו חומרים אחרים עשויה המכונית?

  • פלדה – חלקים ואזורים שונים של המכונית זקוקים לסוגים שונים של פלדה. הפלדה היא החומר העיקרי בייצור לוחות הדלתות, שלדת המכונית וקורות התמיכה. הפלדה משמשת גם לייצור צינורות הפליטה.
  • פלסטיק – הפלסטיקה מאתגרת את הפלדה בגלל הנפוצות של חומר זה בייצור מכוניות. הפלסטיק הוא חומר גמיש ועם זאת מספיק חזק כדי להחזיק את המבנה. הפלסטיק הוא מרכיב בלוח המחוונים, בידיות הדלתות ובצינורות מיזוג האוויר.
  • גומי – משמש לייצור אטמים לצינורות, לריפוד להבי המגבים ולייצור חגורות הבטיחות.
  • זכוכית – הזכוכית משמשת למסכי הניווט, לייצור מראות המכונית ולעדשות מצלמת המכונית. הזכוכית משמשת גם לייצור השמשות, שעשויות מזכוכית רבודה המבטיחה בטיחות גבוהה במקרה של תאונה.

בנוסף לחומרים אלה, המכונית כוללת גם חלקים מחומרים אחרים: פיברגלס, נחושת, טיטניום ומגנזיום.

 

כתיבת תגובה

סגירת תפריט
חייג עכשיו
×
×

עגלת קניות